Život s nádychom extravagancie

Autor: Janka Bernáthová | 4.6.2012 o 23:35 | (upravené 5.6.2012 o 14:21) Karma článku: 5,40 | Prečítané:  1258x

,,Vlasy vnímam ako tvárny materiál a práca s nimi je rôznorodá, krásna a tvorivá,lebo tak ako maliar pracuje s farbami, sochár s hlinou, či  hudobník s tónmi, ja vytváram ,,živé" umenie z vlasov." Jozef Brhlík

 

Rozhovor s vlasovým stylistom Jožkom Brhlíkom, majiteľom Salónu Extravagance v Banskej Štiavnici.

Jožka som spoznala ešte ako malého chlapca. Vždy bol nezbedne vynaliezavý, ale veľmi milý a podobne ako väčšina chalanov v jeho veku zaujatý všetkým novým, najmä ak to zaváňalo benzínom s prímesou adrenalínu. Už vtedy mal až obdivuhodne všestranné záujmy, no asi najviac ho fascinoval umelecký dizajn, moderná hudba, výtvarné umenie a vďaka svojím nápaditým účesom tak trochu predbehol dobu.

,,Pre mňa je účes prejavom slobody osobnosti, vyjadrením určitého pocitu, postoja, názoru, životného štýlu. Ja som sa väčšinou vždy strihal sám a na požiadanie stále častejšie aj svojich priateľov a známych. Jednalo sa o extravagantné účesy, ktoré majú v obľube najmä mladí ľudia, a ktoré bežné kaderníctva nerobia. Zameriavam sa napr.na ,,Hair Tattoo", čo je vytváranie rôznych obrazcov a ornamentov  špeciálnou technikou"

Jožko je majiteľom štýlového kaderníckeho salónu, ktorý si zariadil podľa vlastných predstáv a všetko, vrátane interiéru, nábytku i milého kvetinového záhonu pred vchodom vytvoril sám, vlastnými rukami. Aj tu sa naplno prejavil jeho výtvarný talent, kreativita, zručnosť a radosť zo života.

,,Človek  sa nesmie vzdávať svojich snov, nech by boli akokoľvek odvážne. Prekážky sú na to, aby preverili naše schopnosti. Svoj salón som začal budovať pred rokom, ale chýbali mi prostriedky na počiatočné investície, preto som si ich odišiel zarobiť do zahraničia. Ale teraz sa už chcem naplno venovať svojím zákazníkom a práci, ktorá ma naozaj baví."

Počas nášho rozhovoru som mala možnosť sledovať Jožka pri práci. Bol veľmi šarmantný, zdvorilý, komunikatívny a zdalo sa, že vie odhadnúť prianie zákazníkov ešte skôr, než ho sami vyslovia.

,,Každého človeka vnímam veľmi individuálne a možno vidím aj to, čo iní nevidia. Niekedy aj malá zmena dokáže zázraky, oživí a zvýrazní, čo je zaujímavé a pekné. Vlasy sú tvárny materiál. Rád sa ich dotýkam, vytváram nové účesy, strihy, farebné kombinácie, ale vždy beriem do úvahy prianie a povahu zákazníka.Táto práca je rôznorodá, krásna a tvorivá, lebo tak ako maliar pracuje s farbami, sochár s hlinou, či  hudobník s tónmi, ja vytváram ,,živé" umenie z vlasov."

Spomenieš si ešte na svoje prvé kadernícke pokusy?

,,Mal som asi sedem rokov, keď som podľa vlastných predstáv ostrihal sestrine bábiky a poníky. Potom prišli na rad moje vlasy. Postupne som sa vypracoval až k víťazstvám v školských, a neskôr i medzinárodných súťažiach vo vytváraní spoločenských účesov."

Čo pokladáš za najväčšie prehrešky proti ,,korune krásy"?

,,Aj tu platí pravidlo, že menej je niekedy viac. Mám na mysli používanie chemických prípravkov i neodbornú manipuláciu pri kulmovaní a žehlení vlasov. Najdôležitejšia je samozrejme hygiena, lebo skutočnú korunu krásy môžu tvoriť len vlasy čisté a zdravé."

A čo priania a vyhliadky do budúcnosti?

,,Na nedostatok práce sa momentálne nemôžem sťažovať. Mojím prianím je spokojnosť a dôvera zákazníkov, ale aj pocit mojej vnútornej slobody a uspokojenia v tom, čo robím. Veď moja práca je môj podpis, moja značka."

Tak nech sa Ti darí, Jožko!!!

 

Páčil sa Vám tento článok? Pridajte si blogera medzi obľúbených a my Vám pošleme email keď napíše ďalší článok
Pridaj k obľúbeným

Hlavné správy

EKONOMIKA

NDS priklepla Doprastavu zákazku bez súťaže, postaví privádzač do Žiliny

Združenie k výstavbe úseku diaľnice D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka za 427,2 milióna eur si pribalí aj zákazku za 23,5 milióna.

EKONOMIKA

Firmy nutne potrebujú ľudí, z Ukrajiny im ich vláda dovoliť nechce

Richter hovoril o možnosti vpustiť na náš pracovný trh ľudí z tretích krajín.

EKONOMIKA

Právnici, ktorí radili pri predaji Eurovey a príchode Číňanov

Právnické firmy ukázali top obchody, pri ktorých radili.


Už ste čítali?