reklama

Cena života a ľudskosti

Anka Štefanková, neobyčane obyčajná mama a stará mama, ktorá si len tak občas popri každodennej práci ,,odbehne" darovať krv.Skromnejšie a pracovitejšie stvorenie nepoznám a aj keď je mojou dlhoročnou kolegyňou,o zlatej Jánskeho plakete, ktorú nedávno dostala som sa dozvedela iba náhodou.,,Smiem o Tebe napísať, Anička?" oslovila som ju s obdivom.,,A o čom by si písala, veď to nestojí za reč..." rozosmiala sa. Nakoniec som ju po dlhom prosení predsa len vyspovedala...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)
Anka Štefanková si len tak občas obdbehne darovať krv
Anka Štefanková si len tak občas obdbehne darovať krv 

Spomínaš si na svoj prvý odber?

,,Spomínam si už len tak matne, bolo to ešte v Belházyovskom dome v Štiavnici, kde voľakedy sídlil ČK. Keď som sa dozvedela o možnosti darovať krv, ani som o tom dlho nepremýšľala. Pripadalo mi to ako niečo úplne samozrejmé."

Aké máš pocity pri darovaní krvi, myslíš na niekoho konkrétneho?

,,Myslievam na svojich blízkych,čo ak by oni raz potrebovali pomoc, pretože moja rodina je pre mňa všetkým na svete.Zároveň si uvedomujem, že každý človek, ktorý sa ocitne v ohrození života, má niekde svojich príbuzných, ktorí sa o neho boja, lebo ho majú radi."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Darcovstvo krvi prebieha väčšinou anonymne, alebo si sa niekedy stretla s človekom, ktorému tvoja krv pomohla?

Raz som sa zúčastnila záchrannej akcie na pomoc chlapcovi z Banského Studenca, ktorý sa vážne zranil na motorke.Bolo nás tam vtedy viac,ktorí sme sa o neho báli a veľmi sme mu chceli pomôcť.

Čo pre teba znamená krv?

,,Tekutina, ktorá má cenu života i cenu ľudskosti. Nedá sa ničím nahradiť, a aj keď je veľmi vzácna, nikdy by som za ňu neprijala ani cent."

Aké si mala pocity pri preberaní zlatej Jánskeho plakety?

,,Nie je to to, o čo mi išlo. Nepokladám to zo svojej strany za hrdinstvo a celkovo nerada o tom hovorím.Ale veľmi sa mi páčila reakcia prítomných pri úctyhodnom ocenení pána Ladislava Kováča, ktorý svoju krv daroval už stokrát."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Čo by si si najviac priala?

,,Aby som bola ešte dlho zdravá a mohla pomáhať tým, ktorí to potrebujú. A zároveň, aby ľudí v ohrození života a zdravia bolo čo najmenej."

Janka Bernáthová

Janka Bernáthová

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Sme darom svetla, ktoré rozdávame,aj ktorého sme odrazom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu