reklama

Diagnóza: Anjelik

To som ale dopadla! Týždeň pred Vianocami, keď je najviac roboty a zháňania, vyvaľujem sa na internom so smiešnymi gumovými prísavkami na hrudníku. ,,Netočí sa vám hlava?" opatrne sa ku mne približuje  lekár. ,,Hm ,hm, hm, nevyzeráte dobre!"

Písmo: A- | A+
Diskusia  (5)
Obrázok blogu

Ďakujem pekne za kompliment, pán doktor, a čo navrhujete? ,,V prvom rade musíme znížiť tlak a budeme vás monitorovať. " Nasledovala povestná tabletka pod jazyk, magnézium do žily a dlhodobejšie sledovanie môjho neposedného srdca.

Výsledok monitoringu bol vcelku zaujímavý a ja som usúdila, že najväčší stres mi spôsobuje zvonenie môjho mobilného telefónu. Rockovo- plechovo -piskľavo- elektronická zvučka nápadne pripomínajúca štekanie besného psa ma natoľko vyvádzala z miery, že to zaznamenali aj prístroje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ak som v nepríjemnej zvukovej kulise uvidela na displeji napríklad meno môjho manžela, srdce sa mi rozbúchalo pri predstave rozhnevaných otázok: ,,Kde zase trčíš? Prečo si nestihla navariť obed? Kedy si oškrela ten blatník?" Zlé tušenie ma premklo aj vo chvíli, keď mi zavolala moja šéfka. Hneď ma paralyzovali strašidelné vízie toho, čo som zase nespravila podľa jej predstáv , alebo či som vo svojej prostej úprimnosti nevyzradila nejaké prísne tajné verejné tajomstvo. Studený pot ma zalieval aj vtedy, keď sa mi ozval telefón z redakcie, kde mal byť už v predchádzajúci deň hotový titulný článok, pre ktorý som ešte nestihla vymyslieť ani len nadpis. Úzkostné stavy vo mne vyvolávalo aj zvonenie inak milej šéfky nášho autorského klubu, či som náhodou nezabudla na nejaké životne dôležité kultúrne vystúpenie a nemenej deštruktívne pôsobilo aj zvonenie príbuznej, ktorá si na mňa spomenie iba vtedy, keď potrebuje požičať minimálne dvacku...

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A verte- neverte, to je len časť telefonátov, ktorých som mala denne niekoľko desiatok. Vrcholom ľadovca bolo ,,dobíjanie sa" neznámych a utajených čísel. Ale nebojte sa, aj pre takéto prípady som mala v talóne hororové vízie. Oči sa mi pretáčali dozadu pri rôznych štatistikách, prieskumoch spokojnosti zákazníkov, ponukách zaručene najkvalitnejších výrobkov, alebo otázkach hraničiacich s indiskrétnosťou, koľko mám rokov, ako sa stravujem, či pod akým paplónom spávam. Ešteže sa ma zatiaľ nikto neopýtal, s kým.

Ani neviem, akým zázrakom som sa dožila Štedrého dňa. Ten sa našťastie niesol v znamení častých, ale krátkych pípnutí prichádzajúcich sms správičiek a láskavých prianí. A po večeri sa mi pod vianočným stromčekom konečne rozjasnilo. Poprosila som syna, aby mi to hrozné zvonenie v telefóne nahradil pesničkou vtedy ešte anjelsky sladkej Darinky Rolincovej ,, Anjelik môj, kde lietaš..."

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Neverili by ste, aké pozitívne zmeny mi toto rozhodnutie vnieslo do života. Veď povážte len to oslovenie, že anjelik môj! Veď na to sa nedá odpovedať inak, ako blaženým úsmevom. A po takom láskyplnom oslovení inak človeku padne aj otázka ,,kde lietaš?" Ach, keby ste len vedeli akú mám radosť, keď mi niekto zavolá a ja sa mu môžem anjelskym hlasom prihovoriť. Pristihla som sa už aj pri tom, ako sama sebe tajne telefonujem zo služobnej linky, alebo manželovho telefónu, len aby som na chvíľu počula aká som milá, nenahraditeľná a koľko krásnych podôb môžem mať.

Som iný človek! Tvár mi žiari blaženosťou, tlak mám ako bábätko a srdce mi doslova trilkuje.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ale to je už celkom iná diagnóza...

Janka Bernáthová

Janka Bernáthová

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Sme darom svetla, ktoré rozdávame,aj ktorého sme odrazom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu