reklama

Srdce má schopnosť zavážiť

V nedeľu som si vychutnávala pohodu pomaly odchádzajúceho víkendu, keď ma oslovil jeden známy s tým, že je pravidelným a veľmi pozorným čitateľom mojich príspevkov. ,, Vieš, tie tvoje články... Dobre sa to číta, ale žiaľ, život je o niečom inom. Nie všetko je také pekné, ako to vidíš. Mala by si písať aj o neprávosti, špine, biede, bolesti a smútku tohto sveta. Ja by som ti vedel rozprávať..."

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)
Obrázok blogu

A tak mi naozaj začal rozprávať svoj príbeh, poznačený hlbokou osobnou tragédiou, zúfalstvom a osamelosťou, až som tiež z toho zosmutnela. Už ma netešila prechádzka, jesenné slnko, ani rubínové lístky divého viniča, lemujúce okraje cesty. Jeho slová ma ťahali k zemi ako balvan a nútili premýšľať o vážnejších veciach. Uvedomila som si, že každý má svoj údel. V jednej miske váh radosť a v druhej zármutok. Záleží už len na tom, k čomu sa prikloní srdce, ktoré jediné má schopnosť zavážiť.

Áno, isteže by som mohla písať o neprávosti, špine, biede, bolesti a smútku tohto sveta, ale my všetci tento svet tvoríme. Tí, čo sa mylne domnievajú, že sú viac, než ostatní a vo svojej pýche zabúdajú, že pohrebný rubáš nemá vrecká a jedinú skutočnú spravodlivosť nepodplatia ani nahonobeným zlatom. Alebo mučeníci pravdy, ktorých je tak málo, že ich čistý hlas zaniká v presile klamstiev a nárekov. Ďalší sa bez boja odovzdávajú beznádeji a neustále v sebe živia pocity dávnych krívd, ktoré im zatienia každý náznak prítomného šťastia. Ale sú aj takí, čo hľadajú potešenie v prostých samozrejnostiach života, lebo vedia, že každý deň je jedinečný a už nikdy sa nezopakuje.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Nie, nie som žiadna hrdinka a nemyslím si, že mám právo posudzovať iných. Ak je zlé, že sa vo svojich článkoch snažím opísať príjemné zážitky, udalosti a ľudí, ktorí nezištne pomáhajú robiť tento svet lepším, krajším a znesiteľnejším, tak sa ospravedlňujem. Niekto múdry mi kedysi povedal, že o dobré veci sa treba vedieť podeliť. Tak presne to robím. Delím sa o ne so svojimi čitateľmi.

Janka Bernáthová

Janka Bernáthová

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Sme darom svetla, ktoré rozdávame,aj ktorého sme odrazom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu