reklama

Ako si figliar Nácko zo mňa vystrelil

Začiatkom októbra pribudla na banskoštiavnickom Trotuári socha Nácka - figliara. Štiavnický Náco je vlastne legendárna, aj keď údajne vymyslená postavička jednoduchého, chudobného, ale nesmierne veselého a dobromyseľného človiečika, ktorému sa po celé generácie pripisovali na vrúbok rôzne banícke fígle a šibalstvá. Počula som už o ňom desiatky,  možno aj stovky vtipných príbehov, ale nikdy som si nepomyslela, že si raz vystrelí aj zo mňa...

Písmo: A- | A+
Diskusia  (4)
Obrázok blogu

Na mesto už sadal súmrak, keď som sa na svojom žltom ,,seičente"vynorila z protiľahlej bočnej uličky a kým som dávala prednosť autám idúcim po hlavnej, zrak mi zablúdil k Náckovej soche.

,,Ale čo toto má znamenať?! Náco exhibicionista ?" Myslela som, že mi oči vylezú z jamôk. Do reality ma vrátilo trúbenie auta idúceho za mnou a tak som túto záhadu nemohla podrobnejšie preskúmať. Ale keďže som tvor od prírody zvedavý, vrátila som sa na miesto činu a prvotné pohoršenie sa zmenilo na hlasný smiech, prepytujem...rehot.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ten záhadný kus tela, pre ktorý som na chvíľu zastavila premávku, bola Náckova ľavá ruka roztopašne pohodená v povetrí...

Autorom nedávno osadeného 160 centimetrov vysokého diela z liateho bronzu je akademický sochár Anton Gábrik a možno ani samotný umelec netuší, aký šok môže spôsobiť jeho dielo z trochu ,,iného" uhla pohľadu.

Janka Bernáthová

Janka Bernáthová

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Sme darom svetla, ktoré rozdávame,aj ktorého sme odrazom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu