reklama

Pesničkárka spod Sitna

Zoznámte sa so sympatickou banskoštiavnickou pesničkárkou Majkou Beňovou, ktorej piesne vás nežne chytia za srdce. Uvedenie jej nového CD s názvom ,,Do vtáčích krídiel urobilo hudobnú bodku za letom v Banskej Štiavnici.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Majka Beňová /Remeňová/ pochádza z malebnej obce Ilija, kde jej lásku k hudbe a spevu nadelili sudičky už do kolísky. Vždy rada spievala a dnes si s úsmevom spomína na časy, keď jej prvým pódiom bola višňa u starkej, na ktorú ešte ledva dokázala vyliezť. ,,Sedávala som na jej konári a spievala som z plného hrdla a z celého srdca o všetkom, na čo som si v ten moment spomenula. Tu som si začala vymýšľať svoje prvé pesničky, kým tichá stará višňa a celá moja dolina počúvala.“

Obrázok blogu

Pesničkárka Majka Beňová aj po rokoch pôsobí ako krehký lúčny kvietok spod Sitna. Tichá, skromná a nenápadná, ale len do chvíle, kým sa nedotkne strún svojej milovanej gitary a z útrob duše nezaznie jej pieseň, aby smädným po živote pripomenula májový dážď, zrodenie dúhy, blízkosť anjelov, ktorí nás ticho a nezištne podopierajú na cestách životom, liečivú vôňu prírody, nádej, dobro, lásku, i odpustenie. Keď spieva, je šťastná a tento pocit ponúka všetkým, ktorí ani v dnešnej hlučnej a uponáhľanej dobe nestratili schopnosť precítiť pieseň. ,,Tvorba týchto piesní mi robí radosť, môžem cez ne vyrozprávať to, čo okolo seba vidím, čo prežívam alebo prežíva niekto mne veľmi blízky. Všetky sú ako moje deti, inšpirované životom, mnohé mi pomohli a v ťažkých chvíľach liečili moju dušu.“

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Od vydania debutového CD s názvom „Sme ĺudia“ ubehlo neuveriteľných 17 rokov. Čo bolo príčinou takej dlhej odmlky?

Hurican Počúvadlo
Hurican Počúvadlo 

 ,,V začiatkoch tejto pauzy som sa zúčastnila niekoľkých festivalov, ale postupne som túto aktivitu zredukovala takmer na nulu. Kapela Hurican Počúvadlo, ktorej členkou som v tom čase bola, sa začala stále aktívnejšie venovať hraniu, no a ja som sa vybrala týmto smerom. Hrávali sme na Počúvadle a na rôznych podujatiach po celom Slovensku, zabralo to takmer každý víkend. Bolo to náročné i krásne.Nemálo skladbičiek vzniklo už v tomto období, ale odzneli len na niekoľkých súkromných akciách.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Majka Beňová bola teda dlhé roky súčasťou súhvezdia jednej veľkej kapely, kým piesky času nedali do pohybu veci medzi nebom a zemou, aby jej otvorili nové obzory a ponúkli nové možnosti. Majkinu hviezdu vyniesli na sólovú dráhu, aby jej hodnotné poetické texty, príjemná melodická hudba a úprimná interpretácia smeli naplno vyniknúť. Nádherné piesne z nového CD sú toho dôkazom.

Obrázok blogu

,,Mala som šťastie. Poprosila som o spoluprácu Doda Klimka, skvelého muzikanta a človeka s veľkým srdcom, ktorý je zároveň aj majiteľom nahrávacieho štúdia Tramontána v Banskej Štiavnici.Vypočul si moje staré CD a povedal, že to skúsime. Nahratý základ obohatil o svoje famózne gitarové a klávesové sóla, a kamarát Július Fruštik nám ochotne vypomohol s banjom. Na tvorbe obálky sa podieľal môj manžel Ladislav, dvorný fotograf i môj najprísnejší kritik, priateľka Janka mi dovolila použiť jednu zo svojich básní a Dodo Klimko to celé graficky doladil do finálnej podoby.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

CD do Vtáčích krídel bolo slávnostne uvítané do života na prahu jesene /27.9.2019/ aj keď svetlo sveta uzrelo už v máji. Je to dozaista jeden tajný splnený sen obľúbenej autorky a interpretky, ktorý jej nečakane otvára nové možnosti: pribúdajú nové pozvania na kultúrne podujatia, termíny živých koncertov, vzniká nový okruh poslucháčov, priaznivcov, priateľov...

,,Áno, moje životné cesty sú popreplietané s cestami mnohých ľudí. Niektorí aj po rokoch kráčajú vedľa mňa, iní boli v mojom živote iba chvíľu. Nie, ani ja nie som učinený anjel, tiež mám svojich démonov ako každý človek na tejto zemi, s ktorými sa snažím bojovať.Tak to už chodí. Mnohí moji priatelia ani netušia, že sa vedľa mňa ocitli práve vtedy, keď som ich najviac potrebovala. Veľmi si cením ich lásku a priateľstvo. Mám pre nich niekoľko hotových piesní v šuplíku môjho stola a v hlave plno nových nápadov.“

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A ja už len dodávam, že nový album Majky Beňovej ,,Do vtáčích krídel“ si môžete objednať na adrese: maja@bsnet.sk, alebo si ho môžete kúpiť v predajni Knihy a darčeky na ulici A.Kmeťa č.22 v Banskej Štiavnici.

Podujatie v rámci Mesta kultúry 2019, ,,Čo si šepká Drieňová
Podujatie v rámci Mesta kultúry 2019, ,,Čo si šepká Drieňová 
Jeden zo skvelých letných koncertov v Sklených Tepliciach
Jeden zo skvelých letných koncertov v Sklených Tepliciach 
Majka spieva na vianočnom večierku v Kultúrnom centre
Majka spieva na vianočnom večierku v Kultúrnom centre 
S básnikom a prozaikom Jurajom Cintulom v krásnej levickej knižnici
S básnikom a prozaikom Jurajom Cintulom v krásnej levickej knižnici 
Majka ako dobrovoľníčka v nemocnici vždy rada poteší pacientov láskyplnou piesňou .
Majka ako dobrovoľníčka v nemocnici vždy rada poteší pacientov láskyplnou piesňou . 
Poézia v obrazoch, vernisáž výstavy obrazov Danice Košiarovej v Banskej Štiavnici
Poézia v obrazoch, vernisáž výstavy obrazov Danice Košiarovej v Banskej Štiavnici 
Janka Bernáthová

Janka Bernáthová

Bloger 
  • Počet článkov:  274
  •  | 
  • Páči sa:  1x

Sme darom svetla, ktoré rozdávame,aj ktorého sme odrazom... Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Jiří Ščobák

Jiří Ščobák

752 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu